torsdag 20 september 2007

Jag vill inte ha några jävla 220kr extra!

DN konstaterar att årets moderata höstbudget ger några hundralappar extra i form av skattesänkning. Enormt upprörande. Jag kommer att lämna tillbaka pengarna!
Är det det här Moderaterna gått i val med?
En meningslös extrasumma, mest av ideologiska skäl får man anta, som skulle passa bättre till sjukskrivna, pensionärer eller skolor. Det är en ideologi som nu antagit konkret form - som ett hån mot sämre bemedlade.

Det som är lite för en är mycket för en annan.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hejsan!
Håller med dig fullständigt. Vi som går på sjukersättning i tidig ålder får knappt inga pengar. Jag är gift och har 4 hemmavarande barn och jag får bara ur 5740 kronor per månad och min man jobbar redan häcken av sig. Det blir dyra resor för honom och dyra mede´cin kostnader för mig. Har knappt råd att försörja oss nu. Dom rika får bara mer medan vi fattiglappar får bara mindre. Du får gärna maila mig om hur man ska gå till väga för att få kontakt med regeringen och tala om vad man tycker och anser om hur illa dom behandlar oss låginkomsttagare. Här är min mail adress: puma_4569@hotmail.com. MVH/Åse